Bedrijfsinfo

Bedrijfs – en productinformatie                                            
De Britse marktleider in het vervaardigen van trailers, Ifor Williams Trailers Ltd., werd opgericht in 1958 en heeft tot op heden over de 300.000 trailers op de markt gebracht. De brede productwaaier bevat met zijn veetrailers, paardentrailers, algemeen gebruik en platformtrailers, diepladers, gesloten trailers, … meer dan 1000 varianten. De doelgroep is enorm: van landbouwers en internationale ruiters tot grote bouwaannemers en loodgieters. 
Onze filosofie bestaat eruit om een kwalitatief hoogstaand product te produceren dat high technology combineert met sterke, duurzame, onderhoudsvriendelijke en vooral waar-voor-je –geld trailers. Er wordt gebruik gemaakt van een CAD-systeem en het bedrijf houdt rekening met de opinies en wensen van de klanten bij hun research & development activiteiten, zodat er trailers ontworpen worden die voldoen aan de noden van de mensen die er echt mee moeten werken.
 
Het grootste deel van de productie gebeurt in onze eigen afdelingen, zoals het vervaardigen van de assen, chassis en frame. Aangekochte onderdelen worden aangeleverd door erkende leveranciers die beantwoorden aan een constante kwaliteit. Steekproeven op eigen productie en aankopen zijn een constant gegeven. In 1991 behaalde Ifor Williams Trailers Ltd. Het ISO9002 (zie bijlage) certificaat. Een eigen galvanisatie afdeling werd geopend in 1990 en heeft geleid tot een verbeterde kwaliteit en efficiëntie van het chassis en andere galva-elementen. Andere investeringen zorgenvoor constante verbeteringen en service.
Het -in het hart van het landelijk gelegen Noord-Wales- productiehuis produceert meer dan 1000 trailers per week die verdeeld worden via 40 hoofdverdelers voor het thuisland en een groeiend netwerk van Europese verdeelpunten, De export behaalt ongeveer 30% van de productie.

Een van de sterke punten van een Ifor Williamstrailer is de unieke parabolische bladvering die vooral voordelig is in professioneel gebruik op het terrein. Ze maakt het mogelijk om op zwaar terrein met zware ladingen te werken, is veel beter bestand tegen de “sleeping policemen” (verkeersdrempels) en vangt zware klappen veel beter op dan een rubberen suspensie.